Reviews
reparatie en kleppen stellen yamaha tdm 850
deze werkzaamheden bij aircooled motorshop laten uitvoeren George was direct en concreet in de afspraak wat er moest gebeuren en wat de kosten waren Ook was de reparatie binnen de gestelde termijn uitgevoerd zelfs een dag eerder dan afgesproken .Dit werd even via whatsapp gedaan en direct vermeld dat ie de motor wel even terug kon brengen ivm het slechte weer.Echt gewoon top SERVICE van de kleine ondernemer echt een aanrader voor ieder met een motorhart bij hem ben je op het juiste adreskn46
Yamaha Tmax 500
Ook mijn scooter was geen probleem gelukkig! Ik kwam via via bij George terecht en was blij verrast. Ik had m'n tmax ingeleverd voor een grote beurt en een banden wissel eigenlijk de hele mikmak.
Er werd mij geadviseerd de remmerij ook mee te pakken want het zat nogal vast. Toen ik hem op kwam halen reed hij beter dan toen ik hem gekocht had. (Tweede hands)
Wat ik fijn vond was dat er niets onnodig vervangen is dat is bij grote motorzaken nogal eens het geval namelijk. En dat scheelde mij aardig in mijn portemonnee!
Veel later toen ik zelf aan het sleutelen was kwam ik erachter dat George ook door mijzelf verloren boutjes terug had geplaatst zonder iets te zeggen en of kosten in rekening te brengen wat bij mij duidt op passie en vakmanschap!
Dus bij deze nog bedankt George! En waarschijnlijk totziens.
George Schouten: alleskunner met liefde voor motor
Hij is van alle markten thuis, eigenaar George Schouten van de Aircooled Motoshop (voorheen Las- en motorenservice) in Noordhorn. De eerste klus waarmee hij mij hielp, was het netjes afstellen van de carburatie van een belegen viercilinder Kawasaki 550 GT. Het oude beest had langdurig stilgestaan. Veel van de schade die daardoor ontstond, kon ik zelf herstellen. Het synchroniseren van de gasfabriek was voor mij echter te hoog gegrepen. Beroepssleutelaar George wist de Kawa weer te laten lopen als een turbine. Als de spreekwoordelijke raket ging de bejaarde Jap er vandoor. De Belg die hem even later van mij overnam, was onder de indruk. Met een brede grijns ronkt hij nu op mooie dagen door Vlaanderen. En als het regent, wrijft hij liefkozend met een poetsdoek over de dieprode lak van de Kawa, die bij hem een ereplaats in de woonkamer heeft.
George was ook een prima partner bij de reanimatie van een Honda CB 250 K4 uit 1972. Met de beste onderdelen van twee gebruikte motorblokken en een minimum aan nieuwe spullen, wist hij voor een bescheiden bedrag een fijn lopende twin op te bouwen. Een uitvoerige beschrijving van deze klus is te vinden op de Facebook-pagina van George.
Een ander wapenfeit is de revisie van een bijna terminaal V4 1700 motorblok van een Ford Transit MK1 uit de jaren zeventig. Ik - plaatwerker en journalist - werk gedreven door jeugdsentiment al meer dan een jaar met tussenpozen aan de restauratie van dit stokoude door roest aangevreten busje. Een soms ontmoedigende klus. George gaf mij een steuntje in de rug door de krachtbron die muurvast zat (één zuiger heb ik er van onderen met een bezemsteel en een moker uitgeramd) met fris gehoonde cilinders, verse zuigerveren en nieuwe keerringen weer tot leven te wekken. Het eindresultaat is met zijn kobaltblauwe klepdeksels, knalgele bougiekabels en feloranje oliefilter echt een juweeltje. Af en toe haal ik het oude laken even weg dat de V4 in mijn werkplaats beschermt tegen stof en ander vuil. De aanblik van de krachtbron vrolijkt mij altijd op. Daarna kan ik weer eindeloos slijpen, schuren en lassen.
Opmerkelijk is overigens dat ook andere motorspecialisten George weten te vinden. Zijn kennis van vooral Japanse klassiekers leidt er toe dat ze bijvoorbeeld blokrevisies aan hem uitbesteden. Toch is het niet alleen zijn kundigheid waardoor klanten hem graag bezoeken. De Noordhorner sleutelprof is ook een aardige vent, die de tijd neemt voor overleg en probeert de kosten laag te houden.